Hari/Tarikh
|
Selasa
3/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
2K
12.50-2.00 pm
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Tema
|
Penyenggaraan Dan Kesinambungan Hidup
|
Bidang
pembelajaran
|
1.
Dunia
melalui Deria kita
|
Objektif
pembelajaran
|
1.4 Memahami
deria rasa
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Mengenal pasti kawasan yang berbeza
pada lidah yang bergerak balas terhadap rasa yang berbeza
·
Menghubungkaitkan deria rasa dengan
deria bau.
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Imbas semula secara ringkas pembelajaran lepas
secara lisan untuk cungkil idea pelajar.
2.
Menerangkan kaitan deria rasa dengan deria bau
dengan memberi contoh apabila selsema dan bincangkan.
3.
Membuat latihan
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Menghargai
lidah dan dihidung dan bersyukur dikurniakan deria
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan ketika guru menerangkan serta melibatkan diri dalam
perbincangan. Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar dan objektif tercapai.
|
Hari/Tarikh
|
Selasa
3/2/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1K,
1L / 3.25-4.35, 5.10-6.20 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
·
Cita-citaku
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
· Mengenal pasti cita-cita
dan potensi diri untuk mengembangkan kebolehan diri
Kemahiran
·
Menghubungkaitkan potensi diri dengan
cita-cita yang pelajar impikan
Nilai
·
Mengambil daya usaha untuk mencapai
cita-cita
|
Pendekatan
|
Pembelajaran
koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku
teks dan buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Yakin,berusaha,bertanggungjawab
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenal pasti cita-cita mereka. Pelajar melibatkan diri dalam
perbincangan dan memberi respon yang baik. Pelajar juga dapat mengaitkan
potensi mereka dengan cita-cita.
|
No comments:
Post a Comment