Hari/Tarikh
|
Isnin
2/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1L
12.50-1.25 pm
|
Tempat
|
Kelas
1L
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.2 Memahami
langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan langkah-langkah dalam
penyiasatan saintifik/eksperimen
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Imbas semula pembelajaran lepas untuk cungkil idea
pelajar
2.
Penerangan tentang makmal sains, peraturan dalam
makmal, dan simbol-simbol amaran
3.
Salin nota
4.
Membuat kesimpulan
5.
Memberi latihan
|
Nilai
murni
|
Berdisiplin
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan dan respon yang baik dalam soalan jawab. Kerja rumah diberikan sebagai
pengukuhan topik yang dipelajari.
|
Hari/Tarikh
|
Isnin
2/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1B
3.25-4.00 pm
|
Tempat
|
Kelas
1B
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.2 Memahami
langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan langkah-langkah dalam
penyiasatan saintifik/eksperimen
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Imbas semula pembelajaran lepas untuk cungkil idea
pelajar
2.
Penerangan tentang makmal sains, peraturan dalam
makmal, dan simbol-simbol amaran
3.
Memberi latihan
4.
Bersoal jawab untuk membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Berdisiplin
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan dan respon yang baik. Mereka dapat memahami peraturan-peraturan dalam makmal dan kesannya. Kerja rumah diberikan sebagai
pengukuhan topik yang dipelajari.
|
Hari/Tarikh
|
Isnin
2/2/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1M
4.35-5.45 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
·
Cita-citaku
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
· Mengenal pasti cita-cita
dan potensi diri untuk mengembangkan kebolehan diri
Kemahiran
·
Menghubungkaitkan potensi diri dengan
cita-cita yang pelajar impikan
Nilai
·
Mengambil daya usaha untuk mencapai
cita-cita
|
Pendekatan
|
Pembelajaran
koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku
teks dan buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Yakin,berusaha,bertanggungjawab
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenal pasti cita-cita mereka. Pelajar melibatkan diri dalam
perbincangan dan memberi respon yang baik. Pelajar juga dapat mengaitkan
potensi mereka dengan cita-cita.
|
No comments:
Post a Comment