Monday 2 February 2015

Minggu 6 (Isnin)

Isnin 2/2/2015

Hari/Tarikh
Isnin 2/2/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1L 12.50-1.25 pm
Tempat
Kelas 1L
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.2 Memahami langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Menyatakan langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik/eksperimen
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Imbas semula pembelajaran lepas untuk cungkil idea pelajar
2.      Penerangan tentang makmal sains, peraturan dalam makmal, dan simbol-simbol amaran
3.      Salin nota
4.      Membuat kesimpulan
5.      Memberi latihan
Nilai murni
Berdisiplin
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains
Refleksi
Pelajar memberi tumpuan dan respon yang baik dalam soalan jawab. Kerja rumah diberikan sebagai pengukuhan topik yang dipelajari.


Hari/Tarikh
Isnin 2/2/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1B 3.25-4.00 pm
Tempat
Kelas 1B
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.2 Memahami langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Menyatakan langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik/eksperimen
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Imbas semula pembelajaran lepas untuk cungkil idea pelajar
2.      Penerangan tentang makmal sains, peraturan dalam makmal, dan simbol-simbol amaran
3.      Memberi latihan
4.      Bersoal jawab untuk membuat kesimpulan
Nilai murni
Berdisiplin
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains
Refleksi
Pelajar memberi tumpuan dan respon yang baik. Mereka dapat memahami peraturan-peraturan dalam makmal dan kesannya. Kerja rumah diberikan sebagai pengukuhan topik yang dipelajari.


Hari/Tarikh
Isnin 2/2/2015
Subjek
Pendidikan Sivik Dan kewarganegaraan
Kelas/Masa
1M 4.35-5.45 pm
Tema
Pencapaian Kendiri
Tajuk
Identiti Diri
·      Cita-citaku
Hasil pembelajaran
Pengetahuan
·      Mengenal pasti cita-cita dan potensi diri untuk mengembangkan kebolehan diri

Kemahiran
·      Menghubungkaitkan potensi diri dengan cita-cita yang pelajar impikan

Nilai
·      Mengambil daya usaha untuk mencapai cita-cita
Pendekatan
Pembelajaran koperatif  
KBKK
Mengumpul maklumat dan menjawab soalan
ABM
Buku teks dan buku rujukan
Nilai murni
Yakin,berusaha,bertanggungjawab
Refleksi
Pelajar dapat mengenal pasti cita-cita mereka. Pelajar melibatkan diri dalam perbincangan dan memberi respon yang baik. Pelajar juga dapat mengaitkan potensi mereka dengan cita-cita. 


No comments:

Post a Comment