Hari/Tarikh
|
Isnin
9/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1L
12.50-1.25 pm
|
Tempat
|
Kelas
1L
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.2 Memahami
langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan langkah-langkah dalam
penyiasatan saintifik/eksperimen
·
Menjalankan satu penyiasatan saintifik
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Imbas semula pembelajaran lepas tentang
penyiasatan
2.
Bincang data yang dikumpul semasa menjalankan
penyiasatan
3.
Penerangan cara menganalisis data yang diperoleh
melalui bentuk graf
4.
Jawab soalan
5.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Bekerjasama
dan menghargai masa
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri dalam perbincangan dan memberi tumpuan dalam menganalisis
data yang diperoleh. Pelajar faham tujuan eksperimen dan langkah-langkah
dalam penyiasatan saintifik tetapi dengan bimbingan guru.
|
Hari/Tarikh
|
Isnin
9/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1B
3.25-4.00 pm
|
Tempat
|
Kelas
1B
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.2 Mengetahui
kuantiti fizik dan unitnya
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan kuantiti fizik
·
Menyatakan unit S.I dan simbol kuantiti
fizik
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan ringkas tentang tajuk
2.
Penerangan maksud kuantiti fizik dan menyatakan
unit S.I dan simbol kuantiti fizik
3.
Perbincangan pelajar tentang simbol kuantiti fizik
yang pernah mereka lihat
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Bersemangat
dan berdisiplin
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan melibatkan diri dalam
perbincangan. Mereka aktif memberi jawab kepada setiap pertanyaan guru. Sesi
P&P berjalan dengan lancar dan pelajar faham apa yang disampaikan.
|
Hari/Tarikh
|
Isnin
9/2/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1M
4.35-5.45 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
·
Tokoh yang saya sanjungi
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
·
Menyatakan dan memahami kepentingan
mengembangkan potensi diri dalam kehidupan
Kemahiran
·
Mencontohi cara tokoh-tokoh
mengembangkan potensi diri sehingga membawa kejayaan dalam hidup mereka
Nilai
·
Menghargai sumbangan tokoh yang
disanjungi
|
Pendekatan
|
Pembelajaran
koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku
teks dan buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Menghargai
dan rajin berusaha
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri dalam perbincangan dan memberi respon yang baik. Soalan yang
diberikan juga dapat dijawab dengan tepat.
|
No comments:
Post a Comment