Sunday 8 February 2015

Minggu 7 (Isnin)

Isnin 9/2/2015

Hari/Tarikh
Isnin 9/2/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1L 12.50-1.25 pm
Tempat
Kelas 1L
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.2 Memahami langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Menyatakan langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik/eksperimen
·      Menjalankan satu penyiasatan saintifik
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Imbas semula pembelajaran lepas tentang penyiasatan
2.      Bincang data yang dikumpul semasa menjalankan penyiasatan
3.      Penerangan cara menganalisis data yang diperoleh melalui bentuk graf
4.      Jawab soalan
5.      Membuat kesimpulan  
Nilai murni
Bekerjasama dan menghargai masa 
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains
Refleksi
Pelajar melibatkan diri dalam perbincangan dan memberi tumpuan dalam menganalisis data yang diperoleh. Pelajar faham tujuan eksperimen dan langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik tetapi dengan bimbingan guru.


Hari/Tarikh
Isnin 9/2/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1B 3.25-4.00 pm
Tempat
Kelas 1B
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.2 Mengetahui kuantiti fizik dan unitnya
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Menyatakan kuantiti fizik
·      Menyatakan unit S.I dan simbol kuantiti fizik
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Pengenalan ringkas tentang tajuk
2.      Penerangan maksud kuantiti fizik dan menyatakan unit S.I dan simbol kuantiti fizik
3.      Perbincangan pelajar tentang simbol kuantiti fizik yang pernah mereka lihat
4.      Membuat kesimpulan
Nilai murni
Bersemangat dan berdisiplin
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains
Refleksi
Pelajar memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan melibatkan diri dalam perbincangan. Mereka aktif memberi jawab kepada setiap pertanyaan guru. Sesi P&P berjalan dengan lancar dan pelajar faham apa yang disampaikan.

Hari/Tarikh
Isnin 9/2/2015
Subjek
Pendidikan Sivik Dan Kewarganegaraan
Kelas/Masa
1M 4.35-5.45 pm
Tema
Pencapaian Kendiri
Tajuk
Identiti Diri
·      Tokoh yang saya sanjungi
Hasil pembelajaran
Pengetahuan
·      Menyatakan dan memahami kepentingan mengembangkan potensi diri dalam kehidupan

Kemahiran
·      Mencontohi cara tokoh-tokoh mengembangkan potensi diri sehingga membawa kejayaan dalam hidup mereka

Nilai
·      Menghargai sumbangan tokoh yang disanjungi
Pendekatan
Pembelajaran koperatif  
KBKK
Mengumpul maklumat dan menjawab soalan
ABM
Buku teks dan buku rujukan
Nilai murni
Menghargai dan rajin berusaha
Refleksi
Pelajar melibatkan diri dalam perbincangan dan memberi respon yang baik. Soalan yang diberikan juga dapat dijawab dengan tepat.

No comments:

Post a Comment