Hari/Tarikh
|
Rabu
11/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1B
12.50-2.00 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.3 Mengetahui
kuantiti fizik dan unitnya
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan simbol dan nilai awalan bagi
unit panjang dan jisim
·
Mengenal pasti dan menggunakan imbuhan
awalan yang sesuai dalam pengukuran panjang dan jisim
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Cungkil idea pelajar dengan menunjukan
contoh-contoh imbuhan awalan pada gambar rajah
2.
Penerangan tentang nilai imbuhan awalan bagi unit
panjang dan jisim berserta simbol
3.
Perbincangan mengenal pasti dan menggunakan
imbuhan awalan yang sesuai melalui latihan
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Bersemangat
dan berdisiplin
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan melibatkan diri dalam
perbincangan. Sesi P&P berjalan dengan lancar. Namun perlu ditambah
latihan kerana masih ada pelajar yang masih belum menguasai penggunaan
imbuhan awalan yang sesuai.
|
Hari/Tarikh
|
Rabu
11/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1L
2.00-3.10 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.3 Mengetahui
kuantiti fizik dan unitnya
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan kuantiti fizik
·
Menyatakan unit S.I dan simbol kuantiti
fizik
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan ringkas tentang tajuk
2.
Penerangan maksud kuantiti fizik, menyatakan unit
S.I dan simbol kuantiti fizik
3.
Perbincangan pelajar tentang simbol kuantiti fizik
yang pernah mereka lihat
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Bersemangat
dan berdisiplin
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan melibatkan diri dalam
perbincangan. Sesi P&P berjalan dengan lancar dan pelajar faham apa yang
disampaikan.
|
Hari/Tarikh
|
Rabu
11/2/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1N
4.00-5.10 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
·
Tokoh yang saya sanjungi
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
·
Menyatakan dan memahami kepentingan
mengembangkan potensi diri dalam kehidupan
Kemahiran
·
Mencontohi cara tokoh-tokoh
mengembangkan potensi diri sehingga membawa kejayaan dalam hidup mereka
Nilai
·
Menghargai sumbangan tokoh yang
disanjungi
|
Pendekatan
|
Pembelajaran
koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku
teks dan buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Menghargai
dan rajin berusaha
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri dalam perbincangan dan memberi respon yang baik. Soalan yang
diberikan juga dapat dijawab dengan baik.
|
No comments:
Post a Comment