Hari/Tarikh
|
Rabu
4/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1B
12.50-2.00 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.2 Memahami
langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan langkah-langkah dalam
penyiasatan saintifik/eksperimen
·
Menjalankan satu penyiasatan saintifik
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Penerangan ringkas tentang tajuk
2.
Perbincangan mengenai radas di makmal
3.
Penerangan dan perbincangan mengenai eksperimen
yang akan dijalankan
4.
Pelajar menjalankan eksperimen dalam kumpulan dan
mengumpul data.
|
Nilai
murni
|
Bekerjasama
dan menghargai masa
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/radas di makmal
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri secara aktif dalam eksperimen yang dijalankan. Pelajar faham
tujuan eksperimen dan langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik tetapi
dengan bimbingan guru.
|
Hari/Tarikh
|
Rabu
4/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1L
2.00-3.10 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.2 Memahami
langkah-langkah dalam penyiasatan saintifik
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan langkah-langkah dalam penyiasatan
saintifik/eksperimen
·
Menjalankan satu penyiasatan saintifik
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Penerangan ringkas tentang tajuk
2.
Perbincangan mengenai radas di makmal
3.
Penerangan dan perbincangan mengenai eksperimen
yang akan dijalankan
4.
Pelajar menjalankan eksperimen dalam kumpulan dan
mengumpul data.
|
Nilai
murni
|
Bekerjasama
dan menghargai masa
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/radas di makmal
|
Refleksi
|
Aktiviti
no 4 tidak berjaya dijalankan kerana kekangan masa. Masa banyak diabiskan
untuk aktiviti no 2 dan 3 kerana pelajar lambat paham dan perlu lebih
penerangan. Aktiviti no 4 ditangguhkan pada pembelajaran akan datang.
|
Hari/Tarikh
|
Rabu
4/2/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1N
4.00-5.10 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
·
Cita-citaku
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
· Mngenal pasti cita-cita
dan potensi diri untuk mengembangkan kebolehan diri
Kemahiran
·
Menghubungkaitkan potensi diri dengan
cita-cita yang pelajar impikan
Nilai
·
Mengambil daya usaha untuk mencapai
cita-cita
|
Pendekatan
|
Pembelajaran
koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku
teks dan buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Yakin,berusaha,bertanggungjawab
|
Refleksi
|
Pelajar
dapat mengenal pasti cita-cita mereka. Pelajar melibatkan diri dalam
perbincangan dan memberi respon yang baik. Pelajar juga dapat mengaitkan
potensi mereka dengan cita-cita.
|
No comments:
Post a Comment