Hari/Tarikh
|
Selasa
10/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
2K
12.50-2.00 pm
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Tema
|
Penyenggaraan Dan Kesinambungan Hidup
|
Bidang
pembelajaran
|
1.
Dunia
melalui Deria kita
|
Objektif
pembelajaran
|
1.6 Memahami
deria penglihatan
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Mengenal pasti struktur mata manusia
·
Menerangkan fungsi bahagian yang
berbeza pada mata
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan ringkas
2.
Penerangan tentang struktur mata dan fungsi
bahagian yang berbeza pada mata melalui model mata yang dipamerkan
3.
Perbincangan soalan dan soal jawab
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Menghargai
mata dan bersyukur dikurniakan deria penglihatan
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/model mata
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan ketika guru menerangkan dan lebih jelas apabila melihat
sendiri model mata. Mereka juga melibatkan diri dalam perbincangan. Sesi
pembelajaran berjalan dengan lancar dan objektif tercapai.
|
Hari/Tarikh
|
Selasa
10/2/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan Kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1K,
1L / 3.25-4.35, 5.10-6.20 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
·
Tokoh yang saya sanjungi
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
·
Menyatakan dan memahami kepentingan
mengembangkan potensi diri dalam kehidupan
Kemahiran
·
Mencontohi cara tokoh-tokoh
mengembangkan potensi diri sehingga membawa kejayaan dalam hidup mereka
Nilai
·
Menghargai sumbangan tokoh yang
disanjungi
|
Pendekatan
|
Pembelajaran
koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku
teks dan buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Menghargai
dan rajin berusaha
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri dalam perbincangan dan memberi respon yang baik dalam
aktiviti yang dijalankan. Mereka juga saling berkongsi tokoh-tokoh yang
disanjungi.
|
videos on YouTube: How to make a movie in a film
ReplyDeleteThis might sound familiar to people, but download youtube videos there is nothing so unusual about watching one movie in one frame. Some movies are the same in