Monday 23 February 2015

Minggu 9 (Isnin)

Isnin 23/2/2015

Hari/Tarikh
Isnin 23/2/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1D 1.25-2.00 pm
Tempat
Makmal Fizik
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.4 Memahami penggunaan alat pengukuran
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Memilih alat yang betul dan mengukur panjang
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Pengenalan ringkas terhadap topik yang ingin dipelajari
2.      Salin nota
3.      Penerangan alat pengukuran panjang garis lurus dan lengkung dengan menunjukkan alatan yang digunakan
4.      Latihan
5.      Membuat kesimpulan
Nilai murni
Mempunyai sikap ingin tahu
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains/pembaris/benang
Refleksi
Pelajar memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan mereka bersemangat ingin tahu cara mengukur garis lengkung. Sesi P&P berjalan dengan lancar.


Hari/Tarikh
Isnin 23/2/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
2K 2.00-2.35 pm
Tempat
Kelas 2K
Tema
Penyenggaraan Dan Kesinambungan Hidup
Bidang pembelajaran
1.      Dunia melalui Deria kita
Objektif pembelajaran
1.7 Memahami cahaya dan penglihatan
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Memerihalkan sifat-sifat cahaya (iaitu: pantulan dan pembiasan)
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Cungkil idea pelajar bagaimana kita dapat melihat untuk kaitkan dengan cahaya
2.      Penerangan tentang sifat-sifat cahaya
3.      Salin nota dan jawab soalan
4.      Membuat kesimpulan
Nilai murni
Bersyukur dikurniakan deria penglihatan
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains
Refleksi
Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar juga memberi tumpuan ketika guru menerangkan namun nota tidak sempat diberikan dan akan diberikan pada sesi pembelajaran akan datang.

Hari/Tarikh
Isnin 23/2/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1L 2.35-3.10 pm
Tempat
1L
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.4 Memahami penggunaan alat pengukuran
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Memilih alat yang betul dan mengukur panjang
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Pengenalan ringkas terhadap topik yang ingin dipelajari
2.      Salin nota
3.      Penerangan alat pengukuran panjang garis lurus dan lengkung dengan menunjukkan alatan yang digunakan
4.      Latihan
5.      Membuat kesimpulan
Nilai murni
Mempunyai sikap ingin tahu
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains/pembaris/benang
Refleksi
Pelajar memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan mereka bersemangat ingin tahu cara mengukur garis lengkung. Sesi P&P berjalan dengan lancar. Pelajar memberi respon yang baik.

Hari/Tarikh
Isnin 23/2/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1B 4.35-5.45 pm
Tempat
Makmal C
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.4 Memahami penggunaan alat pengukuran
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Memilih alat yang betul dan mengukur panjang
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Pengenalan ringkas terhadap topik yang ingin dipelajari
2.      Salin nota
3.      Penerangan alat pengukuran panjang garis lurus dan lengkung serta diameter dengan menunjukkan alatan yang digunakan
4.      Menjalankan eksperimen dalam kumpulan
5.      Perbincangan data dan  membuat kesimpulan
Nilai murni
Mempunyai sikap ingin tahu dan berkerjasama
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains/pembaris benang/angkup dalam dan luar/tabung uji/bola tennis
Refleksi
Pelajar memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan melibatkan diri dalam menjalankan eksperimen secara berkumpulan. Pelajar juga memberi respon yang baik dan tepat ketika perbincangan data dijalankan. Sesi P&P berjalan dengan lancar.

No comments:

Post a Comment