Hari/Tarikh
|
Isnin
23/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1D
1.25-2.00 pm
|
Tempat
|
Makmal
Fizik
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.4
Memahami penggunaan alat pengukuran
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Memilih alat yang betul dan mengukur
panjang
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan ringkas terhadap topik yang ingin
dipelajari
2.
Salin nota
3.
Penerangan alat pengukuran panjang garis lurus dan
lengkung dengan menunjukkan alatan yang digunakan
4.
Latihan
5.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Mempunyai
sikap ingin tahu
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/pembaris/benang
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan mereka bersemangat ingin tahu
cara mengukur garis lengkung. Sesi P&P berjalan dengan lancar.
|
Hari/Tarikh
|
Isnin
23/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
2K
2.00-2.35 pm
|
Tempat
|
Kelas
2K
|
Tema
|
Penyenggaraan Dan Kesinambungan Hidup
|
Bidang
pembelajaran
|
1.
Dunia
melalui Deria kita
|
Objektif
pembelajaran
|
1.7
Memahami cahaya dan penglihatan
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Memerihalkan sifat-sifat cahaya (iaitu:
pantulan dan pembiasan)
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Cungkil idea pelajar bagaimana kita dapat melihat
untuk kaitkan dengan cahaya
2.
Penerangan tentang sifat-sifat cahaya
3.
Salin nota dan jawab soalan
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Bersyukur
dikurniakan deria penglihatan
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Sesi
pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar juga memberi tumpuan ketika guru
menerangkan namun nota tidak sempat diberikan dan akan diberikan pada sesi
pembelajaran akan datang.
|
Hari/Tarikh
|
Isnin
23/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1L 2.35-3.10 pm
|
Tempat
|
1L
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.4
Memahami penggunaan alat pengukuran
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Memilih alat yang betul dan mengukur
panjang
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan ringkas terhadap topik yang ingin
dipelajari
2.
Salin nota
3.
Penerangan alat pengukuran panjang garis lurus dan
lengkung dengan menunjukkan alatan yang digunakan
4.
Latihan
5.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Mempunyai
sikap ingin tahu
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/pembaris/benang
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan mereka bersemangat ingin tahu
cara mengukur garis lengkung. Sesi P&P berjalan dengan lancar. Pelajar
memberi respon yang baik.
|
Hari/Tarikh
|
Isnin
23/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1B 4.35-5.45 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.4
Memahami penggunaan alat pengukuran
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Memilih alat yang betul dan mengukur
panjang
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan ringkas terhadap topik yang ingin
dipelajari
2.
Salin nota
3.
Penerangan alat pengukuran panjang garis lurus dan
lengkung serta diameter dengan menunjukkan alatan yang digunakan
4.
Menjalankan eksperimen dalam kumpulan
5.
Perbincangan data dan membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Mempunyai
sikap ingin tahu dan berkerjasama
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/pembaris benang/angkup dalam dan luar/tabung uji/bola tennis
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan melibatkan diri dalam menjalankan
eksperimen secara berkumpulan. Pelajar juga memberi respon yang baik dan
tepat ketika perbincangan data dijalankan. Sesi P&P berjalan dengan
lancar.
|
No comments:
Post a Comment