Hari/Tarikh
|
Khamis
12/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1B
12.50-2.00 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.3 Mengetahui
kuantiti fizik dan unitnya
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan simbol dan nilai awalan bagi
unit panjang dan jisim
·
Mengenal pasti dan menggunakan imbuhan
awalan yang sesuai dalam pengukuran panjang dan jisim
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Imbas semula pembelajaran lalu secara ringkas
2.
Membuat latihan
3.
Perbincangan latihan
4.
Perbincangan untuk mengenal pasti penggunaan imbuhan
awalan yang sesuai
5.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Bersemangat
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Sesi
P&P berjalan dengan lancar. Pelajar juga lebih memahami topik ini dengan
latihan dan perbincangan yang dijalankan.
|
Hari/Tarikh
|
Khamis
12/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1L
4.00-5.10 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.3 Mengetahui
kuantiti fizik dan unitnya
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyatakan simbol dan nilai awalan bagi
unit panjang dan jisim
·
Mengenal pasti dan menggunakan imbuhan
awalan yang sesuai dalam pengukuran panjang dan jisim
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Cungkil idea pelajar dengan menunjukkan
contoh-contoh simbol imbuhan awalan pada gambar rajah
2.
Penerangan tentang nilai imbuhan awalan bagi unit
panjang dan jisim berserta simbolnya
3.
Perbincangan untuk mengenal pasti imbuhan awalan yang sesuai digunakan dalam pengukuran panjang dan jisim melalui latihan
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Bersemangat
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan melibatkan diri dalam
perbincangan. Sesi P&P berjalan dengan lancar. Kerja rumah diberikan
sebagai latihan pengukuhan topik ini.
|
Hari/Tarikh
|
Khamis
12/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
2K
5.45-6.20 pm
|
Tempat
|
Kelas
2K
|
Tema
|
Penyenggaraan Dan Kesinambungan Hidup
|
Bidang
pembelajaran
|
1.
Dunia
melalui Deria kita
|
Objektif
pembelajaran
|
1.6 Memahami
deria penglihatan
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Memerihalkan bagaimana kita melihat
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Imbas semula pembelajaran lalu secara ringkas
2.
Penerangan bagaimana kita dapat melihat
3.
Salin nota dan jawab soalan
4.
Membuat kesimpulan dengan meminta 2 orang pelajar
memerihalkan semula bagaimana kita melihat
|
Nilai
murni
|
Menghargai
mata dan bersyukur dikurniakan deria penglihatan
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Sesi
pembelajaran berjalan dengan lancar. Pelajar juga memberi tumpuan ketika guru
menerangkan dan boleh memerihalkan semula bagaimana kita boleh melihat.
Objektif tercapai.
|
joya shoes 830k4grkdo671 afslappet,STØVLER,STÖVLAR,csizma,botas,gewoontjes,camminando,mode baskets,gehen,stiefel joya shoes 810u7nehsy280
ReplyDelete