Hari/Tarikh
|
Selasa
27/1/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
2K
12.50-2.00 pm
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Tema
|
Penyenggaraan Dan Kesinambungan
Hidup
|
Bidang
pembelajaran
|
1.
Dunia
melalui Deria kita
|
Objektif
pembelajaran
|
1.2 Memahami
deria sentuhan
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Membuat kesimpulan tentang kepekaan
kulit pada bahagian badan yang berlainan terhadap rangsangan
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan ringkas
2.
Menjalankan
penyiasatan dalam kumpulan untuk menguji kepekaan kulit pada bahagian badan
yang berlainan terhadap rangsangan
3.
Perbincangan maklumat yang dikumpul
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Bekerjasama
dan menghargai masa
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku
latihan amali/pencungkil gigi
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri dalam penyiasatan yang dijalankan dan bekerjasama dalam
kumpulan. Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar dan pelajar dapat membuat
kesimpulan dengan baik di akhir sesi P&P.
|
Hari/Tarikh
|
Selasa
27/1/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1K,
1L / 3.25-4.35, 5.10-6.20 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
· Memahami identiti diri
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
·
Mengenal pasti potensi diri atau
kebolehan yang ada pada diri masing-masing
Kemahiran
·
Merancang untuk mengembangkan potensi
diri kearah kejayaan dan kemajuan hidup
Nilai
·
Menunjukkan keyakinan dan kebolehan
diri
|
Pendekatan
|
Pendekatan koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku teks/buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Yakin
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan dan melibatkan diri dalam perbincangan. Pelajar memberi
respon yang baik dalam sesi pembelajaran. Latihan yang diberikan dapat
mengukuhkan kefahaman pelajar.
|
No comments:
Post a Comment