Isnin 26/1/2015
Hari/Tarikh
|
Isnin
26/1/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1L
12.50-1.25 pm
|
Tempat
|
Kelas
1L
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.1 Memahami
sains adalah sebahagian daripada kehidupan
harian
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyenaraikan apa yang dilihat di
sekeliling yang berkaitan dengan sains
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Cungkil idea pelajar untuk kaitkan pengetahuan mereka
tentang sains
2.
Penerangan fenomena semula jadi
3.
Perbincangan.
4.
Membuat latihan dan PBS
5.
Kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Sikap
ingin tahu, bersyukur
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku
latihan amali/gambar rajah
|
Refleksi
|
Pelajar
sudah mempelajari objektif pembelajaran ini minggu lepas. Namun ramai pelajar
masih belum dapat kaitkan fanomena semulajadi dengan sains. Cikgu mengulangi
objektif ini dan membuat latihan. Akhirnya objektif dan hasil pembelajaran
tercapai.
|
Hari/Tarikh
|
Isnin
26/1/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1B
3.25-4.00 pm
|
Tempat
|
Kelas
1B
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.1 Memahami
sains adalah sebahagian daripada kehidupan
harian
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menyenaraikan apa yang dilihat di
sekeliling yang berkaitan dengan sains
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Cungkil idea pelajar untuk kaitkan pengetahuan mereka
tentang sains
2.
Penerangan fenomena semula jadi
3.
Perbincangan dua hala apa yang dapat dilihat di
sekeliling yang berkaitan dengan sains
4.
Membuat latihan dan PBS
5.
Kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Sikap
ingin tahu, bersyukur
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku latihan
amali/gambar rajah
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri secara aktif dalam perbincangan. Objektif dan hasil
pembelajaran tercapai. Semua pelajar dapat menjawab soalan PBS dengan baik.
|
Hari/Tarikh
|
Isnin
26/1/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1M
4.35-5.45 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
· Memahami identiti diri
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
·
Mengenal pasti potensi diri pelajar atau
kebolehan yang ada pada diri masing-masing
Kemahiran
·
Merancang untuk mengembangkan potensi
diri kearah kejayaan dan kemajuan hidup
Nilai
·
Menunjukkan keyakinan dan kebolehan
diri
|
Pendekatan
|
Pendekatan koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku teks/buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Yakin
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan dan melibatkan diri dalam perbincangan. Pelajar memberi
respon yang baik dalam sesi pembelajaran.
|
No comments:
Post a Comment