Sunday 25 January 2015

Minggu 5 (Isnin)

Isnin 26/1/2015


Hari/Tarikh
Isnin 26/1/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1L 12.50-1.25 pm
Tempat
Kelas 1L
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.1 Memahami sains adalah sebahagian daripada kehidupan  
      harian
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Menyenaraikan apa yang dilihat di sekeliling yang berkaitan dengan sains
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.   Cungkil idea pelajar untuk kaitkan pengetahuan mereka tentang sains
2.   Penerangan fenomena semula jadi
3.   Perbincangan.
4.   Membuat latihan dan PBS
5.   Kesimpulan
Nilai murni
Sikap ingin tahu, bersyukur
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku latihan amali/gambar rajah
Refleksi
Pelajar sudah mempelajari objektif pembelajaran ini minggu lepas. Namun ramai pelajar masih belum dapat kaitkan fanomena semulajadi dengan sains. Cikgu mengulangi objektif ini dan membuat latihan. Akhirnya objektif dan hasil pembelajaran tercapai.


Hari/Tarikh
Isnin 26/1/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1B 3.25-4.00 pm
Tempat
Kelas 1B
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.1 Memahami sains adalah sebahagian daripada kehidupan  
      harian
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Menyenaraikan apa yang dilihat di sekeliling yang berkaitan dengan sains
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.   Cungkil idea pelajar untuk kaitkan pengetahuan mereka tentang sains
2.   Penerangan fenomena semula jadi
3.   Perbincangan dua hala apa yang dapat dilihat di sekeliling yang berkaitan dengan sains
4.   Membuat latihan dan PBS
5.   Kesimpulan
Nilai murni
Sikap ingin tahu, bersyukur
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku latihan amali/gambar rajah
Refleksi
Pelajar melibatkan diri secara aktif dalam perbincangan. Objektif dan hasil pembelajaran tercapai. Semua pelajar dapat menjawab soalan PBS dengan baik.


Hari/Tarikh
Isnin 26/1/2015
Subjek
Pendidikan Sivik Dan kewarganegaraan
Kelas/Masa
1M 4.35-5.45 pm
Tema
Pencapaian Kendiri
Tajuk
Identiti Diri
·      Memahami identiti diri
Hasil pembelajaran
Pengetahuan
·      Mengenal pasti potensi diri pelajar atau kebolehan yang ada pada diri masing-masing

 Kemahiran
·      Merancang untuk mengembangkan potensi diri kearah kejayaan dan kemajuan hidup

Nilai
·      Menunjukkan keyakinan dan kebolehan diri
Pendekatan
 Pendekatan koperatif
KBKK
Mengumpul maklumat dan menjawab soalan
ABM
Buku teks/buku rujukan
Nilai murni
Yakin
Refleksi
Pelajar memberi tumpuan dan melibatkan diri dalam perbincangan. Pelajar memberi respon yang baik dalam sesi pembelajaran.




No comments:

Post a Comment