Hari/Tarikh
|
Jumaat
30/1/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
2K
4.00-5.10 pm
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Tema
|
Penyenggaraan Dan Kesinambungan Hidup
|
Bidang
pembelajaran
|
1.
Dunia
melalui Deria kita
|
Objektif
pembelajaran
|
1.4 Memahami
deria rasa
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Mengenal pasti kawasan yang berbeza
pada lidah yang bergerak balas terhadap rasa yang berbeza
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Tanya soalan ringkas untuk cungkil pengetahuan
sedia ada pelajar mengenai deria rasa
2.
Penerangan tentang kawasan yang berbeza pada lidah
yang bergerak balas terhadap rasa yang berbeza
3.
Meminta pelajar salin nota, lukis lidah dan
labelkan kawasan yang berbeza reseptor rasa
4.
Membuat latihan
5.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Menghargai
lidah dan bersyukur dikurniakan deria rasa
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Sesi
P&P berjalan dengan lancar. Pelajar menunjukkan minat ingin tahu
kawasan-kawasan rasa pada lidah. Semua pelajar dapat menjawab latihan yang
diberikan dengan baik.
|
Hari/Tarikh
|
Jumaat
30/1/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1A
5.10-6.20 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
· Memahami identiti diri
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
·
Mengenal pasti potensi diri pelajar atau
kebolehan yang ada pada diri masing-masing
Kemahiran
·
Merancang untuk mengembangkan potensi
diri kearah kejayaan dan kemajuan diri
Nilai
·
Menunjukkan keyakinan dan kebolehan
diri
|
Pendekatan
|
Pendekatan koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku teks/buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Yakin pada diri
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan dan melibatkan diri dalam perbincangan. Pelajar memberi
respon yang baik dalam sesi pembelajaran.
|
No comments:
Post a Comment