Friday 30 January 2015

Minggu 5 (Jumaat)

Jumaat 30/1/2015

Hari/Tarikh
Jumaat 30/1/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
2K 4.00-5.10 pm
Tempat
Makmal Biologi
Tema
Penyenggaraan Dan Kesinambungan Hidup
Bidang pembelajaran
1.      Dunia melalui Deria kita
Objektif pembelajaran
1.4 Memahami deria rasa
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Mengenal pasti kawasan yang berbeza pada lidah yang bergerak balas terhadap rasa yang berbeza
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Tanya soalan ringkas untuk cungkil pengetahuan sedia ada pelajar mengenai deria rasa
2.      Penerangan tentang kawasan yang berbeza pada lidah yang bergerak balas terhadap rasa yang berbeza
3.      Meminta pelajar salin nota, lukis lidah dan labelkan kawasan yang berbeza reseptor rasa
4.      Membuat latihan
5.      Membuat kesimpulan
Nilai murni
Menghargai lidah dan bersyukur dikurniakan deria rasa
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains
Refleksi
Sesi P&P berjalan dengan lancar. Pelajar menunjukkan minat ingin tahu kawasan-kawasan rasa pada lidah. Semua pelajar dapat menjawab latihan yang diberikan dengan baik.


Hari/Tarikh
Jumaat 30/1/2015
Subjek
Pendidikan Sivik Dan kewarganegaraan
Kelas/Masa
1A 5.10-6.20 pm
Tema
Pencapaian Kendiri
Tajuk
Identiti Diri
·      Memahami identiti diri
Hasil pembelajaran
Pengetahuan
·      Mengenal pasti potensi diri pelajar atau kebolehan yang ada pada diri masing-masing

 Kemahiran
·      Merancang untuk mengembangkan potensi diri kearah kejayaan dan kemajuan diri

Nilai
·      Menunjukkan keyakinan dan kebolehan diri
Pendekatan
 Pendekatan koperatif
KBKK
Mengumpul maklumat dan menjawab soalan
ABM
Buku teks/buku rujukan
Nilai murni
Yakin pada diri
Refleksi
Pelajar memberi tumpuan dan melibatkan diri dalam perbincangan. Pelajar memberi respon yang baik dalam sesi pembelajaran.


No comments:

Post a Comment