Tuesday 27 January 2015

Minggu 5 (Rabu)

Rabu 28/1/2015

Hari/Tarikh
Rabu 28/1/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1B 12.50-2.00 pm
Tempat
Makmal C
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.1 Memahami sains adalah sebahagian daripada kehidupan  
      harian
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Menerangkan kepentingan sains dalam kehidupan harian
·      Menamakan kerjaya dalam sains
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Pengenalan topik
2.      Meminta pelajar menyatakan kepentingan sains dalam kehidupan harian dan kerjaya dalam sains
3.      Latihan dan perbincangan
4.      Membuat kesimpulan
Nilai murni
Menghargai kemudahan teknologi dalam hidupan
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains
Refleksi
Pelajar melibatkan diri dalam perbincangan. Mereka dapat kaitkan kepentingan sains dalam kehidupan mereka. Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar dan objektif tercapai.


Hari/Tarikh
Rabu 28/1/2015
Subjek
Sains
Kelas/Masa
1L 2.00-3.10 pm
Tempat
Makmal C
Tema
Manusia dan Kepelbagaian Hidupan
Bidang pembelajaran
1.      Pengenalan kepada Sains
Objektif pembelajaran
1.1 Memahami sains adalah sebahagian daripada kehidupan  
      harian
Hasil pembelajaran
Pelajar dapat :
·      Menerangkan kepentingan sains dalam kehidupan harian
·      Menamakan kerjaya dalam sains
Aktiviti pembelajaran/PBS
1.      Pengenalan topik
2.      Berbincang dengan pelajar kepentingan sains dalam kehidupan harian dan kerjaya dalam sains
3.      Latihan dan perbincangan
4.      Membuat kesimpulan
Nilai murni
Menghargai kemudahan teknologi dalam hidupan
ABM/ICT
Buku teks/buku rujukan/buku amali proses sains
Refleksi
Pelajar melibatkan diri dalam perbincangan. Namun masih ada pelajar yang memberi respon yang salah. Namun selepas membuat latihan dan perbincangan mereka dapat membuat kesimpulan dengan baik.


Hari/Tarikh
Rabu 28/1/2015
Subjek
Pendidikan Sivik Dan kewarganegaraan
Kelas/Masa
1N 4.00-5.10 pm
Tema
Pencapaian Kendiri
Tajuk
Identiti Diri
·      Memahami identiti diri
Hasil pembelajaran
Pengetahuan
·      Mengenal pasti potensi diri atau kebolehan yang ada pada diri masing-masing

 Kemahiran
·      Merancang untuk mengembangkan potensi diri kearah kejayaan dan kemajuan diri

Nilai
·      Menunjukkan keyakinan dan kebolehan diri
Pendekatan
 Pendekatan koperatif
KBKK
Mengumpul maklumat dan menjawab soalan
ABM
Buku teks/buku rujukan
Nilai murni
Yakin
Refleksi
Pelajar memberi tumpuan dan melibatkan diri dalam perbincangan. Pelajar memberi respon yang baik dalam sesi pembelajaran. Latihan yang diberikan dapat mengukuhkan kefahaman pelajar.


No comments:

Post a Comment