Hari/Tarikh
|
Rabu
28/1/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1B
12.50-2.00 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.1 Memahami
sains adalah sebahagian daripada kehidupan
harian
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menerangkan kepentingan sains dalam
kehidupan harian
·
Menamakan kerjaya dalam sains
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan topik
2.
Meminta pelajar menyatakan kepentingan sains dalam
kehidupan harian dan kerjaya dalam sains
3.
Latihan dan perbincangan
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Menghargai
kemudahan teknologi dalam hidupan
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri dalam perbincangan. Mereka dapat kaitkan kepentingan sains
dalam kehidupan mereka. Sesi pembelajaran berjalan dengan lancar dan objektif
tercapai.
|
Hari/Tarikh
|
Rabu
28/1/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1L
2.00-3.10 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.1 Memahami
sains adalah sebahagian daripada kehidupan
harian
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Menerangkan kepentingan sains dalam
kehidupan harian
·
Menamakan kerjaya dalam sains
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan topik
2.
Berbincang dengan pelajar kepentingan sains dalam
kehidupan harian dan kerjaya dalam sains
3.
Latihan dan perbincangan
4.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Menghargai
kemudahan teknologi dalam hidupan
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri dalam perbincangan. Namun masih ada pelajar yang memberi
respon yang salah. Namun selepas membuat latihan dan perbincangan mereka
dapat membuat kesimpulan dengan baik.
|
Hari/Tarikh
|
Rabu
28/1/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1N
4.00-5.10 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
· Memahami identiti diri
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
·
Mengenal pasti potensi diri atau
kebolehan yang ada pada diri masing-masing
Kemahiran
·
Merancang untuk mengembangkan potensi
diri kearah kejayaan dan kemajuan diri
Nilai
·
Menunjukkan keyakinan dan kebolehan
diri
|
Pendekatan
|
Pendekatan koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku teks/buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Yakin
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan dan melibatkan diri dalam perbincangan. Pelajar memberi
respon yang baik dalam sesi pembelajaran. Latihan yang diberikan dapat
mengukuhkan kefahaman pelajar.
|
No comments:
Post a Comment