Hari/Tarikh
|
Selasa
24/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1
D 1.25-2.00 pm
|
Tempat
|
Makmal Fizik
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.4
Memahami penggunaan alat pengukuran
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Memilih alat yang betul dan mengukur
panjang
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Cungkil idea pelajar tentang cara mengukur panjang
garis lurus dan lengkung
2.
Penerangan pengukuran diameter dengan menunjukkan
alatan yang digunakan
3.
Menjalankan eksperimen dalam kumpulan
4.
Perbincangan data
5.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Mempunyai
sikap ingin tahu dan berkerjasama
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/pembaris benang/angkup dalam dan luar/tabung uji/bola tennis
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan melibatkan diri dalam menjalankan
eksperimen secara berkumpulan. Pelajar juga memberi respon yang baik ketika
perbincangan data dijalankan. Sebagai pengukuhan kerja rumah diberikan.
|
Hari/Tarikh
|
Selasa
24/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1F
3.25-4.00 pm
|
Tempat
|
Kelas
1F
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.4
Memahami penggunaan alat pengukuran
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Memilih alat yang betul dan mengukur
panjang
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Pengenalan ringkas terhadap topik yang ingin
dipelajari
2.
Salin nota
3.
Penerangan alat pengukuran panjang garis lurus dan
lengkung dengan menunjukkan alatan yang digunakan
4.
Latihan
5.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Mempunyai
sikap ingin tahu
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/pembaris/benang
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan mereka bersemangat ingin tahu
cara mengukur garis lengkung dengan menggunakan benang. Sesi P&P berjalan
dengan lancar.
|
Hari/Tarikh
|
Selasa
24/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
1
L 4.00-5.10 pm
|
Tempat
|
Makmal
C
|
Tema
|
Manusia
dan Kepelbagaian Hidupan
|
Bidang
pembelajaran
|
1. Pengenalan
kepada Sains
|
Objektif
pembelajaran
|
1.4
Memahami penggunaan alat pengukuran
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Memilih alat yang betul dan mengukur
panjang
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Cungkil idea pelajar tentang cara mengukur panjang
garis lurus dan lengkung
2.
Penerangan pengukuran diameter dengan menunjukkan
alatan yang digunakan
3.
Menjalankan eksperimen dalam kumpulan
4.
Perbincangan data
5.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Mempunyai
sikap ingin tahu dan berkerjasama
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/pembaris benang/angkup dalam dan luar/tabung uji/bola tennis
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan semasa guru menerangkan dan melibatkan diri dalam menjalankan
eksperimen secara berkumpulan. Pelajar juga memberi respon yang baik ketika
perbincangan data. Kerja rumah diberikan sebagai latihan pengukuhan.
|
No comments:
Post a Comment