Hari/Tarikh
|
Jumaat
6/2/2015
|
Subjek
|
Sains
|
Kelas/Masa
|
2K
4.00-5.10 pm
|
Tempat
|
Makmal
Biologi
|
Tema
|
Penyenggaraan Dan Kesinambungan Hidup
|
Bidang
pembelajaran
|
1.
Dunia
melalui Deria kita
|
Objektif
pembelajaran
|
1.5 Memahami
deria pendengaran
|
Hasil
pembelajaran
|
Pelajar dapat :
·
Mengenal pasti struktur telinga manusia
·
Memerihalkan bagaimana kita mendengar
|
Aktiviti
pembelajaran/PBS
|
1.
Tanya pelajar bagaimana bunyi dapat didengar
2.
Menunjukkan model telinga dan menerangkan
bagaimana kita dapat mendengar
3.
Meminta beberapa pelajar menerangkan semula di
hadapan kelas serta menyoal pelajar struktur telinga
4.
Membuat latihan dan perbincangan
5.
Membuat kesimpulan
|
Nilai
murni
|
Menghargai
telinga dan bersyukur dikurniakan deria pendengaran
|
ABM/ICT
|
Buku teks/buku rujukan/buku amali
proses sains/model telinga
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi tumpuan dan respon yang baik ketika guru menerangkan. Pelajar juga
bersemangat untuk memberi penerangan semula. Pelajar dapat menjawab latihan
yang diberikan. Objektif tercapai.
|
Hari/Tarikh
|
Jumaat 6/2/2015
|
Subjek
|
Pendidikan
Sivik Dan kewarganegaraan
|
Kelas/Masa
|
1A
5.10-6.20 pm
|
Tema
|
Pencapaian
Kendiri
|
Tajuk
|
Identiti
Diri
·
Cita-citaku
|
Hasil
pembelajaran
|
Pengetahuan
·
Mengenal pasti cita-cita
dan potensi diri untuk mengembangkan kebolehan diri.
Kemahiran
·
Menghubungkaitkan potensi diri dengan
cita-cita yang pelajar impikan
Nilai
·
Mengambil daya usaha untuk mencapai
cita-cita
|
Pendekatan
|
Pembelajaran
koperatif
|
KBKK
|
Mengumpul
maklumat dan menjawab soalan
|
ABM
|
Buku
teks dan buku rujukan
|
Nilai
murni
|
Yakin,berusaha,bertanggungjawab
|
Refleksi
|
Pelajar
melibatkan diri dalam perbincangan dan memberi respon yang baik. Pelajar juga
dapat mengaitkan potensi mereka dengan cita-cita serta dapat menjawab latihan
yang diberikan dengan tepat.
|
No comments:
Post a Comment